Tabelka doświadczenia dla MG


Przyznawanie Doświadczenia dla Mistrza Gry
Modyfikacja do Klanarchii

A oto moja propozycja rozliczania Mistrza Gry z jego przygotowania i sposobu prowadzenia. Wszystkie punkty zostały skonsultowane z całą drużyną i są w większości lustrzanym odbiciem zestawienia jakie znamy z podręcznika (s.233). Prowadzącego nagradzamy za:


1-2 Doświadczenia za obecność.
Za przygotowanie sesji i jej przeprowadzenie. 1 punkt za krótkie spotkanie (1-5 godzin), 2 punkty za długą opowieść (powyżej 5 godzin).

1 Doświadczenia za wykorzystanie Motoryki.
Za różnorodne wykorzystywanie mechaniki, używanie szerokiej gamy umiejętności w testach. Zróżnicowanie stosowanie złożonej motoryki. Umiejętne łączenie wyników na kostkach z efektami fabularnymi i światem przedstawionym. Improwizacyjne i innowacyjne rozwiązania motoryczne.

1 Doświadczenia za realizację warunków Preludium i Interludium.
Za osiągnięcie założeń formalnych ustalonych wspólnie z drużyną przed sesją. Prowadzenie w wybranej konwencji. Zainicjowanie zamówionych przez graczy wątków fabularnych. Mistrz Gry rozliczany jest za wprowadzenie odpowiednich motywów, a niekoniecznie ich realizację (ta zależy w głównej mierze od graczy).

1 Doświadczenia za podporządkowanie sesji graczom.
Za to w jakim stopniu aktywność graczy wpływa na dalszy rozwój wydarzeń oraz świat gry. Punkt nie zostanie przyznany za sesje której towarzyszyło poczucie liniowości, a gracze byli obserwatorami toczącej się samoistnie fabuły.

1 Doświadczenia za smaczki.
Punkt za dodatki mające na celu urozmaicenie zabawy. Mogą to być elementy całkiem spoza powieści – jak dziennik, rozpisanie dziejów kampanii, lub rekwizyty wykorzystywane w trakcie trwania powieści i jej podporządkowane – kluczowy dla fabuły przedmiot, list inicjujący zadanie poboczne.

1 Doświadczenia za aktywne aktorstwo.
Za naśladowanie zachowań bohaterów niezależnych. Różnicowanie ich gestykulacji, mowy, mentalności, wyglądu. Oceniamy czy BNi byli łatwi do zapamiętania i rozpoznawalni po swoich znakach szczególnych.

1 Doświadczenia za wyraźne zaznaczenie przyporządkowania do Rodziny.
Za odgrywanie przynależności BNów do Rodziny, czy innego ugrupowania (dzikiego klanu, kultu Wielkiego K. etc.). Oceniamy czy napotkani bohaterowie noszą ślady przynależności w swoim zachowaniu i wyglądzie do jednej z charakterystycznych społeczności Klanarchii.

1 Doświadczenia za umiejscowienie BNów w świecie gry.
Za wyraźne zaznaczenie roli postaci w otaczającym je społeczeństwie oraz za wzajemny wpływ świata i poszczególnych BNów na siebie nawzajem. Za dynamizm relacji i mechanizmy akcji-reakcji w świecie gry.

1 Doświadczenia za dbanie o osobowość BNów pierwszoplanowych.
Za pogłębienie wymiaru psychologicznego i społecznego bohaterów pierwszoplanowych. Punkty przyznajemy za stworzenie postaci z którymi gracze wytworzą więzi emocjonalne. Przedstawienie BNów wychodząc poza ich stereotypy związane z Rodziną i Archetypem.

2 Doświadczenia za wytworzenie konwencji mrocznej baśni dla dorosłych
Za stworzenie graczom możliwości zanurzenia się w kolory mrocznej kownencji Klanarchii. Za opisy, działania, narracje i chwyty fabularne dzięki którym uczestnicy poczuli odpowiedni klimat i sami zaangażowali się w jego współtworzenie.


2 Doświadczenia za przekaz wynikający z fabuły.*
Być może sesja mówiła o dylematach i cenie prawdziwej wolności ludzi na Rubieży, a może pokazała ile warte są więzy przyjaźni w chwili gdy na szali jest ludzkie życie? Punkt doświadczenia przyznajemy kiedy wszyscy gracze zgodnie oświadczą, że fabuła sesji była tak skontruowana, że udało się współnie stworzyć opowieść, której sens wykracza poza treść rozegranej historii.
* Ostatni podpunkt nie został skonsultowany z resztą drużyny. Wykracza także poza standardowe 12 punktów Doświadczenia możliwych do zdobycia przez graczy. Według mnie ten punkt byłby ofiarowany za naprawdę wyjątkowe sesje. W bilansie rozliczeń gracza i mistrza można by go uznać za równowartość przyznawanej Zagrywki.

0 Response to "Tabelka doświadczenia dla MG"

Prześlij komentarz

Powered by Blogger